FASE DE DESENVOLUPAMENT – Competència comunicativa

La definició més senzilla i a la vegada correcta és que comunicar significa transmetre un missatge des d’un emissor a un receptor i és quelcom que tots fem servir cada dia de la nostra vida. Ara bé, l’art de saber comunicar va molt més enllà de dir coses, és una habilitat que, com d’altres, es pot entrenar i millorar.

No sé si us ha passat alguna vegada, jo tinc un somni recorrent que és que em cauen totes les dents. Sempre he pensat i en alguna ocasió ho he llegit en una revista o article que somiar amb la caiguda de les dents també pot ser indicativa que hi ha algú del nostre entorn amb qui no ens comuniquem bé. En conclusió, és un tema que m’amoïna això de no comunicar-me bé i no mantenir l’atenció del que m’escolta.

Em fascina quan una persona és capaç de comunicar-se i mantenir l’atenció del públic, per això, soc una entusiasta de les xerrades de TED. Pels qui no ho sabeu TED és una organització americana sense ànim de lucre que creu en idees poderoses, que es presenten poderosament, que ens mouen: sentir alguna cosa, pensar d’una altra manera, prendre mesures. Les xerrades TED (Technology, Entertainment and Design) són la gran revelació del segle XXI. Es pot accedir a totes elles gratuïtament des de qualsevol dispositiu mòbil (fins i tot tenen la seva pròpia app). Aquests esdeveniments es realitzen per tot el món i pots fer-te amb una entrada per a veure-les en directe.

Aquestes conferències estan impartides per personalitats de la divulgació científica, empresaris, pensadors, figures polítiques, economistes, ecologistes i artistes. Les conferències TED tenen com a objectiu promoure les idees dignes de ser difoses.  Pots trobar xerrades sobre llenguatge corporal, com seran les ciutats del futur, la importància de l’educació, robòtica, salut, música… En fi, de tot.

Actualment hi ha més de 2000 xerrades TED que pots trobar en la seva pàgina web, en una infinitat d’idiomes diferents.

He escollit per penjar-vos una xerrada de Ken Robinson, un escriptor, conferenciant i assessor internacional sobre educació britànic, considerat un expert en assumptes relacionats amb la creativitat, la qualitat de l’ensenyament, la innovació i els recursos humans. Es tracta d’un discurs entretingut i profundament commovedor sobre la creativitat i el sistema educatiu. Val la pena escoltar-lo!!